מגמת מדעי המחשב

לכל מי שמתעניין בעולם המחשבים ,האינטרנט, המידע והסייבר – ומעוניין לדעת "איך עושים את זה".
את הבסיס לעולם זה תמצא אצלנו במגמה.

למה כדאי ללמוד "מחשבים" ?
ובכן, אנו לא לומדים "מחשבים", אנו לומדים לחשוב, לנתח ולתכנן בצורה לוגית פתרונות לבעיות, ומנצלים את המחשב כדי ליישם ולבדוק את הרעיונות שהעלנו, לאסוף מידע ולהציגו בצורה מובנת.
המחשב הוא הכלי – ולא המטרה.

מדעי המחשב הינו תחום מרכזי בעל השלכות רבות על תחומים אחרים. מדעי המחשב נתפס כשפת הטכנולוגיה המשמשת לתיאור והבנת מבני מידע וידע, קשרים ותהליכים.

כשפה, מדעי המחשב מאפשרת פתרון בעיות, ייצוג ידע ופורמליזציה של תהליכים ולכן תומכת בהבנת טכנולוגיה ובפיתוח מדעי-טכנולוגי ועקרונותיה משמשים כיום לעבודה מדעית והנדסית בתחומים רבים.

פתרון בעיות והיכולת לממשן באמצעות שפת מחשב תוך תכנון, בניית ובדיקת אלגוריתם הן מהמיומנויות הייחודיות לתחום מדעי המחשב.

מידול והפשטה הן מיומנויות נדרשות ונרכשות בתחום מדעי המחשב והתלמידים יוכלו ליישמם גם בתחומי ידע רבים מחוץ למדעי המחשב.

 

מה לומדים במגמה ?
מדעי המחשב 5 יח"ל שהם הבסיס להבנת עולם המחשוב והחשיבה האלגוריתמית, תכנות מתקדם עם מבני נתונים, פיתוח מערכות מונחות אובייקטים OOP, היישום המעשי במעבדה משוכללת בסביבת פיתוח  בשפת ג'אווה. כולל עבודה אישית בתכנות בסביבת האינטרנט.

 

למי מיועדת המגמה?
תלמידים מצטיינים בתחומי מדע ומחשבים. יזמים צעירים המגלים נכונות ללמידה בסביבה חדשנית ומאתגרת

 

הרכב ציון הבגרות במגמה:

  • שאלון ראשון ביסודות מדעי המחשב.

  • שאלון שני במבנה נתונים ומודלים חישוביים.

  • הערכה חלופית תכנות בסביבת אינטרנט.

 

תנאי הקבלה למגמה:

  • התנהגות ללא דופי ונוכחות סדירה.

  • ציון 85 ומעלה בפיסיקה\מדעים.

  • תלמידי מתמטיקה ברמת 5 יח"ל.

לוח צילצולים

שעת 0 – 8:00-8:30
שעה 1 – 8:30-9:15
שעה 2 – 9:15-10:00
הפסקה – 10:00-10:20
שעה 3 – 10:20-11:05
שעה 4 – 11:05-11:50
הפסקה – 11:50-12:05
שעה 5 – 12:05-12:50
שעה 6 – 12:50-13:35
הפסקה – 13:35-13:45
שעה 7 – 13:45-14:30
שעה 8 – 14:30-15:15
הפסקה – 15:15-15:20
שעה 9 – 15:20-16:05
שעה 10 – 16:05-16:50